تاثير احساسي و دراماتيكي خطوط در تصويرسازي


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید تنها وبلاگ آموزشي اصول تصويرسازي براي هنرجويان گرافيك و تصويرساز اميدوارم مورد استفاده هنرجويان جوان قرارگرفته باشد. ليلا رخشي قاضياني بابيش از بيست سال سابقه هنري در هنرها تجسمي وفعاليت در زمينه گرافيك ، نقاشي ، عكاسي ، تصويرسازي شركت در جشنواره و برپايي نمايشگاه انفرادي و گروهي دررشت ، اراك ، تهران






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
122

آمار مطالب

:: کل مطالب : 110
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 13
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 13
:: بازدید ماه : 25
:: بازدید سال : 96
:: بازدید کلی : 5814

RSS

Powered By
loxblog.Com

اصول تصويرسازي

تاثير احساسي و دراماتيكي خطوط در تصويرسازي
چهار شنبه 23 تير 1395 ساعت 17:27 | بازدید : 81 | نوشته ‌شده به دست ليلارخشي قاضياني | ( نظرات )

خطوط موجود در كمپوزيسيون نه هنها چشم بيننده را هدايت مي كنند ، بلكه روي احساس او نيز تاثير مي گذارند . خطوط عمودي يا افقي و يا اريب و منحني هريك احساس هاي متفاوتي را القا مي كنند . احساس هايي كه از مشاهدات روزمره و تداعي آن ها ناشي مي شود . درك كيفيت هاي احساسي خطوط مي تواند كمك موثري براي تركيب تصويرباشد . در اينجا كيفيت هاي خطوط واقعي را متذكر مي شويم :

خطوط افقي نشان دهنده آرامش وآسايش هستند ، مثل انساني كه خوابيده است و يا سطح افقي آرام دريا . در تصويرزيرصحنه اي از سكون و آرامش را مشاهده مي كنيد . خطوط عمودي نشان دهنده قدرت و وقار هستند مثل ساختمان هاي بلند ، مناره هاي مساجد و برج هاي كليسا و درختان بلند كه بيانگر و تداعي كننده عظمت و شكوه هستند . درتصويرصفحه بعد خطوط عمودي بربلندي و عظمت سازه تاكيد كرده و نگاه ما رابه بالا هدايت مي كنند .

نشان ندادن انتهاي ساختمان ، اين امكان را به بيننده مي دهد كه ارتفاع ساختمان رابه هر اندازه كه مي خواهد و ه چه بالاتر ، تصور كند . منطقه وسيع و باز جلوي سازه ، پايه استواري براي نشان دادن بهتر اين بناست . هنگام نشان دادن يك ساختمان بزرگ كه ستون هاي عمودي بلند دارد ، مثل بناي جلوي دادگاه ، بهتر است براي حفظ عظمت آن از كمپوزيسيون قرينه استفاه شود .

خطوط مورب احساسي از حركت يا هيجان و انبساط و كشش در بيننده ايجاد مي كند . در مقايسه با سكون خطوط افقي و عمودي ، خطوط مورب فعال و مهيج هستند و مي توانند كيفيت هاي شتابزدگي و سقوط را نيز به بيننده القا كنند . خطوط موازي مورب نشان دهنده فعاليت ، انرژي ، خشونت و سختي و غضب هستند . خطوط مورب كه در خلاف جهت يكديگر باشند نشان دهنده تضاد و كشمكش و مبارزه وزور و فشار هستند . خطوط مورب تيز، پررنگ و ضخيم ، نشان دهنده روشنايي ، شادي و هيجان و خطوط مورب ملايم نشان دهنده وقار و آرامش هستند . حتي حركت مورب دوربين نيز خود مي تواند حالتي از هيجان و حركت رابيان كند . استفاده از پرسپكتيو هاي تند و ايجاد خطوط كاملا اريب در كادرهاي كميك به ايجاد حس هيجان و حركت كمك مي كند .



144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: